Czujniki NOX

Masz pytania dotyczące czujników NOX? Sprawdź FAQ!

Czujnik NOx to urządzenie, które służy do pomiaru stężenia tlenków azotu (NOx) w spalinach pojazdów i innych źródeł emisji.

Tlenki azotu są szkodliwe dla środowiska i zdrowia ludzkiego. Ich redukcja jest kluczowa dla poprawy jakości powietrza i ograniczenia emisji szkodliwych związków.

Czujnik NOx działa na zasadzie elektrochemicznej detekcji tlenków azotu. Gdy spaliny przepływają przez czujnik, tlenki azotu reagują z elektrodami wewnątrz czujnika, generując sygnał elektryczny.

Czujnik NOx znajduje się zwykle w układzie wydechowym samochodu, przed katalizatorem lub w katalizatorze.

Zaciski hamulcowe

Masz pytania dotyczące zacisków hamulcowych Sprawdź FAQ!

Zacisk hamulcowy to kluczowy element układu hamulcowego, który przekształca ciśnienie hydrauliczne na siłę mechaniczną, powodując zaciskanie klocków hamulcowych na tarczę hamulcową. W efekcie, tarcie między klockami a tarczą powoduje spowolnienie lub zatrzymanie pojazdu.

Zaciski hamulcowe do samochodów ciężarowych są zazwyczaj wykonane z wytrzymałych materiałów, takich jak żeliwo lub stal, aby mogły wytrzymać duże obciążenia. Mogą one być również wyposażone w dodatkowe funkcje, takie jak mechanizm samonastawny, który automatycznie dostosowuje położenie klocków hamulcowych w miarę ich zużycia.

Tak, lecz aby regeneracja przyniosła jak najlepsze efekty warto powierzyć ją w ręce specjalistów.

Bezpieczeństwo: Zaciski hamulcowe są kluczowym elementem układu hamulcowego, który bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Bez sprawnego układu hamulcowego nie zadziałają właściwie także aktywne systemy bezpieczeństwa, takie jak ABS, ASR, ESP.

Klocki hamulcowe

Masz pytania dotyczące klocków hamulcowych? Sprawdź FAQ!

Klocki hamulcowe to elementy układu hamulcowego w samochodzie, wykonane z materiału ciernego, który ściera się o tarczę lub bęben hamulcowy, aby spowolnić lub zatrzymać pojazd.

Gruba okładzina klocków hamulcowych zapewnia lepsze i bardziej efektywne hamowanie, co jest kluczowe dla bezpieczeństwa na drodze. Zbyt cienka okładzina może prowadzić do słabszego hamowania i większego ryzyka wypadków.

Kiedy kierowca naciska pedał hamulca, klocek hamulcowy ściska się do tarczy hamulcowej, wywołując tarcie, które spowalnia lub zatrzymuje pojazd.

Komunikat „Wymień klocki” zazwyczaj oznacza, że okładzina cierna na klockach hamulcowych jest znacznie zużyta i nie zapewnia już efektywnego hamowania. Jest to sygnał do natychmiastowej wymiany klocków hamulcowych w celu zapewnienia bezpiecznej jazdy.

Objawy uszkodzonego klocka hamulcowego mogą obejmować słabe hamowanie, dźwięki piszczenia lub skrzypienia, wibracje w pedale hamulca oraz nieprzyjemny zapach lub dym z okolic koła. W takim !przypadku zalecana jest natychmiastowa wizyta u mechanika.

Klocki hamulcowe generalnie nie są naprawiane; zamiast tego są wymieniane na nowe, gdy są zużyte lub uszkodzone. Naprawa zużytych klocków hamulcowych nie jest zalecana ze względów bezpieczeństwa.

Pompy AdBlue

Masz pytania dotyczące systemu AdBlue? Sprawdź FAQ!

AdBlue to wodny roztwór mocznika (32,5%) i wody demineralizowanej (67,5%). Jest to nietoksyczny płyn, który wtryskiwany do układu wylotowego pod wpływem wysokiej temperatury wchodzi w reakcję ze spalinami.

Pompa AdBlue to kluczowy komponent systemu redukcji selektywnej (SCR) w samochodach z silnikiem Diesla. System SCR jest technologią stosowaną do redukcji emisji tlenków azotu (NOx), które są szkodliwe dla środowiska.

Pompa AdBlue dostarcza płyn AdBlue do katalizatora SCR, który znajduje się w układzie wydechowym. Płyn AdBlue, będący roztworem mocznika i demineralizowanej wody, pod wpływem wysokiej temperatury w katalizatorze SCR uwalnia amoniak. Amoniak następnie reaguje z tlenkami azotu w spalinach, przekształcając je w parę wodną i nieszkodliwy azot. Dzięki temu procesowi, pompa AdBlue pomaga zmniejszyć emisję szkodliwych tlenków azotu z samochodów z silnikiem Diesla, przyczyniając się do ochrony środowiska.

Spełnianie norm emisji spalin: W ostatnich latach przepisy dotyczące emisji spalin przez samochody znacznie się zaostrzyły, wprowadzając nowe normy emisji spalin Euro, które ograniczają emisję poszczególnych składników spalin. Aby uzyskać homologację, czyli zgodność z przepisami, samochód musi spełniać limity emisji. Tlenki azotu są jednym z najbardziej szkodliwych składników spalin, zwłaszcza emitowane przez silniki diesla. Norma Euro 5 ograniczyła emisję tlenków azotu do 0,18 g/km, a norma Euro 6 do 0,08 g/km. Producenci samochodów z silnikami diesla muszą stosować nowe wyposażenie, takie jak układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), który wykorzystuje Adblue, aby spełnić te wymagania.

Masz więcej pytań? Napisz do nas Zadzwoń

DNOX2011649

Typ produktu: Czujnik NOX
OEM: 2011649
Napięcie [V]: 24
Kolor kostki: czarny
Kształt kostki: owalny

Samochody ciężarowe DAF
Przed katalizatorem

Podana cena dotyczy czujnika przedstawionego na zdjęciach.
Bez kaucji
Gwarancja 12 miesięcy